,,Tudnivalók a NAV felé az üzemeltetőknek „
Forrás: 48/2013. (XI. 15.) NGM rendelet 51. §
1. Szüneteltetés bejelentése :
Az üzemeltető az erre rendszeresített nyomtatványon (PTGTAXUZ) köteles bejelenteni az állami adóhatóságnak a pénztárgép használatának 30 napot meghaladó szüneteltetését, a szüneteltetés megkezdésétől számított 45 napon belül
PTGTAXUZ nyomtatvány 01-es lap C Blokk 1-es pont :
SZÜNETELTETEM A PÉNZTÁRGÉP HASZNÁLATÁT
2. . Szüneteltetés befejezése :
A szüneteltetés bejelentést követően a pénztárgép csak azt követően használható újra, ha az üzemeltető az erre rendszeresített nyomtatványon (PTGTAXUZ) bejelenti az állami adóhatóságnak a használat folytatását.
PTGTAXUZ nyomtatvány 01-es lap C Blokk 2-es pont :
ÚJRA SZERETNÉM HASZNÁLNI A SZÜNETELTETETT PÉNZTÁRGÉPET
3. Használatból kivonás (Végleges kivonás)
A pénztárgép üzemeltetője az erre a célra rendszeresített nyomtatványon (PTGTAXUZ) köteles az állami adóhatósághoz adatszolgáltatást teljesíteni, amennyiben azzal a céllal fejezi be a pénztárgép használatát, hogy az adott pénztárgépet a továbbiakban nem kívánja üzemeltetni (a továbbiakban: használatból kivonás). Az adatszolgáltatást a használatból kivonás tervezett időpontját megelőző 5. napig kell teljesíteni.
PTGTAXUZ nyomtatvány 01-es lap C Blokk 3-as pont :
HASZNÁLATBÓL KIVONÁS
Figyelem ! Amennyiben a jövőben bármikor szeretné használni a pénztárgépet, abban az esetben szüneteltetést kell bejelenteni!
FONTOS! Használatból kivonás esetén keresse fel szervizét, hogy készítsenek adatkiolvasást a pénztárgépéről. Valamint le kell még záratni a pénztárgépnaplót is! Ezután a lezárt pénztárgép akár tovább értékesíthető (átszemélyesíthető) amennyiben a készülék alkalmas erre a műveletre!
A fent említett eseményeket a Nemzeti Adóhatóságon kívül jelezni kell külön az Ön pénztárgépének megfelelő SIM kártyamobilszolgáltatója felé is! (pl Telecom, Mobiladat Kft…)